HZV LUTRA

INFORMATIE OVER CORONA

LUTRA RICHTLIJNEN

Lees vóór je bezoek aan sportaccommodatie De Wissen onze algemene én aanvullende richtlijnen goed door.

RICHTLIJNEN VOOR SCHOONMAKEN

Voor schoonmakers gelden naast de algemene richtlijnen ook de volgende aanvullende richtlijnen:

  1. De contactoppervlakken van de kleedruimtes en wisselcabines moeten schoongemaakt zijn voordat de volgende groepen deze gaan gebruiken:
    – een groep met volwassen zwemmers,
    – de eerste Lutra-groep van de dag.
    Het schoonmaken moet klaar zijn voordat de activiteit is afgelopen.
  2. Spuitflessen met schoonmaakmiddel en keukenrollen staan in de EHBO-ruimte van het wedstrijdbad (de ruimte waar de bodembediening zit). Gebruik voor het nadrogen keukenrolpapier dat daarna in de prullenbak gaat. 
  3. De contactoppervlakken die schoongemaakt moeten worden, zijn:
    – alle deurklinken van de kleedruimtes aan beide zijden plus een groot deurdeel rondom de klink;
    – idem voor de deur(en) naar de zwemzaal;
    – de contactoppervlakken van deuren van de omkleedhokjes/kleedcabines;
    – de banken waarop gezeten wordt bij het omkleden;
    – de haken waaraan tijdelijk kleding wordt gehangen;
    – heeft iemand de bodembediening gebruikt, dan ook deze reinigen;
    – zijn wastafels en toiletten gebruikt tijdens de activiteit, dan ook deze reinigen;
    – de spuitflessen zelf, met vochtig keukenrolpapier. Berg alles daarna weer op.
    Gebruik dit schoonmaakmiddel niet om zwemmaterialen zoals ballen, zwemplankjes en pullboys schoon te maken. Het zwemwater bevat voldoende chloor voor een desinfecterende werking.
    NB: Materialen die bij een activiteit zijn gebruikt of aangeraakt, worden na afloop van de activiteit door de instructeurs/trainers schoongemaakt.
  4. Heeft de schoonmaker geen beschermende handschoentjes gedragen tijdens het schoonmaken, dan moeten na afloop de handen worden gewassen met zeep en desinfectants.
Scroll naar top